torsdag 6 juli 2017

Ökar i börsens billigaste bolag!

Tankar aktier i Tobin Properties.

Jag under veckan valt att öka mitt innehav i Tobin Properties, som 23 januari diskuterades vara "börsens billigaste bolag" i EFN:s börslunch. Om en aktie är billig eller inte tycker jag är fel sätt att uttrycka sig på, men jag anser att aktien är undervärderad och har fått mer stryk än den förtjänar. Jag har alltså därför valt att öka min position och fyller därmed på med Tobin Properties i portföljen.

Jag kan notera att VD och en annan styrelseledamot har fyllt på med aktier. De gör troligtvis samma bedömning som jag. Vad jag tidigare skrivit om bolaget kan du läsa här.

Här är en länk till videon och de börjar snacka om Tobin Properties 5:15.

Efter senaste inlägget har jag också fyllt på med aktier i några av de andra bolagen, men jag tyckte att Tobin Properties förtjänade ett eget inlägg.

Innan jag avslutar inlägget så vill jag poängtera att jag äger aktier i Tobin Properties och att det här inte är någon analys eller råd. Alla investeringar gör du efter ditt eget tycke efter att förhoppningsvis ha granskat bolaget själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar