onsdag 2 augusti 2017

NCC nere på attraktiva nivåer!


NCC har fallit sedan rapport. Nu står aktien under 210 kr. Det är inte omöjligt att det fortsätter nedåt lite till, men jag tycker att NCC är attraktiv att handla på de här nivåerna. Jag har därför valt att utöka min position i bolaget.

Börsen generellt har haft en liten sättning. Byggbranschen tror jag dock inte har nått sitt max för den här gången. NCC:s rapport vittnade om sämre resultat Q2, men bolaget har en fin orderstock som har ökat. Jag anser att marknaden straffade bolaget onödigt hårt efter rapporten och väljer därför att utöka min position. Fortsätter resan söderut är det troligt med ytterligare påfyllning.

Ni kan läsa vad jag tidigare skrivit om bolaget här.

Jag vill som vanligt påminna om att ni gör era egna analyser. Det jag skriver är mina åsikter, och jag är själv aktieägare i NCC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar